Forside / Nyt / Nyheder / 2014 / Undersøgelse af brugernes tilfredshed med Sprognævnets spørgetelefon 31.10.2014

Undersøgelse af brugernes tilfredshed med Sprognævnets spørgetelefon

I april, maj og juni 2014 kunne spørgere udfylde et spørgeskema om deres tilfredshed med Sprognævnets spørgetelefon. Det var der ca. 120 personer der benyttede sig af, og resultaterne af undersøgelsen viser en meget stor grad af tilfredshed med de svar man kan få på sine sproglige spørgsmål ved at ringe til Sprognævnet. Man kan læse en rapport over resultaterne her i artiklen "De ringer – vi svarer stadigvæk".

Som følge af undersøgelsen overvejes det i Sprognævnet om der skal gøres mere for spørgerne. I første omgang er spørgetelefonens nummer og åbningstider blevet fremhævet på forsiden af hjemmesiden www.dsn.dk. Da undersøgelsen også viste at en del spørgere fra tid til anden ønsker at få et skriftligt svar, har vi desuden fremhævet at man altid kan skrive til Sprognævnet. Det kræver blot at man forinden har aftalt det med en af Sprognævnets medarbejdere.

Vores hovedopgaver

Sprognævnet er en forskningsinstitution der skal 1) følge det danske sprog, 2) svare på spørgsmål om sproget og 3) fastlægge retskrivningen i Retskrivningsordbogen.

Læs mere ...

Cookies og privatliv

Dsn.dk bruger cookies, men du kan vælge dem fra.

Cookie- og privatlivspolitik